Natasja’s Weight Watchers Avontuur | #7 Huh? Maar hoe dan?!

Sinds de vorige Weight Watchers update is mijn motivatie echt ver te zoeken. De laatste 3 weken heb ik amper iets bijgehouden in de app en eigenlijk ook niet echt op mijn eten en drinken gelet. Zeg maar gerust echt niet. Of dat resulteerde in de eerste plus of dat het allemaal wel mee viel, lees je hieronder.

Dag motivatie

Geen idee hoe het komt, maar ineens was hij weg. De motivatie. Waarom? Waarheen? I don’t know… Ik omarmde het even, want het is ook wel weer eens lekker om uit de bocht te vliegen. Tenminste, als die bochten maar niet blijven komen.

Ondertussen zijn we 3 weken verder en merk ik aan mezelf dat ik langzaam maar zeker de motivatie terug vind. Nog niet in volle glorie, maar het is voor het eerst dat ik niet helemaal terug val. Dus dat is winst.

Alsnog voel ik me de afgelopen 3 weken een vet varken. Bah. Daarnaast vind mijn buik al die troep niet eens meer leuk. Maar op de een of andere manier lukt het me even niet om er ‘nee’ tegen te zeggen. En dus at ik pizza, kaasbroodjes, Taco Bell, Dunkin’ Donuts, McDonalds, kapsalon, nacho’s en popcorn. En daarnaast nog een hoop andere zooi die ik beter gewoon had kunnen laten liggen.

Hoe ik me nu voel

Ik zei het net al: ik voel me een vet varken. Ik baal er van, maar vind het ook wel even lekker om niet te veel na te denken. Echter ben ik er nu ook wel weer klaar mee. Schop ander mijn kont en door. Zeker voordat ik vanaf donderdag vakantie heb. Als ik het nu niet oppak, dan lukt het me dadelijk in de vakantie ook niet goed. En gezien die vakantie 6 weken duurt, vind ik het een beter idee om er nu weer voor te gaan. Daarnaast hebben de afgelopen 3 weken wel lang genoeg geduurd.

Daarnaast mocht ik afgelopen week niet sporten, doordat ik een overbelaste voet had… Was ik al helemaal mooi klaar mee…

De stand na 20 weken Weight Watchers

Doordat ik zo slecht voor mezelf gezorgd heb de afgelopen weken, heb ik mezelf niet gemeten. Wel gewoon gewogen, want dat kon me nog een beetje in toom houden.

Week 18: -0,3
Week 19: +0,1
Week 20: -0,8

Totaal afgevallen sinds 6 februari 2018: 12,6 kg!

Huh? Maar hoe dan?! Afgelopen zaterdag was ik gewoon ineens 8 ons kwijt! En dat na écht een hele slechte week. Zou mijn lichaam het toch even nodig gehad hebben? En zoals jullie konden zien heb ik ook mijn eerste plusje gehad. Maar 1 ons, dus de schade was gelukkig beperkt. Ook dat vond ik overigens vreemd, maar mij hoor je niet klagen!

Ik zit bijna op het gewicht van voor mijn zwangerschap. Nog 1 kg te gaan….! Zou dit feitje mij de juiste motivatie kunnen geven? Zou ik jullie bij de volgende update kunnen vertellen dat het me eindelijk gelukt is? Lets hope so!

Hoe krijgen jullie de motivatie om gezond bezig te zijn?

Liefs Natasja

Volg mij ook op: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube of Bloglovin'

6 Comments

  • Maaike Manheim

    2 juli 2018 at 15:32

    Na talloze keren lijnen, ja ook Weight Watchers heb ik gehad, was ik het niet mogen en er op die manier mee bezig zijn zó zat. Ik volg nu de methode van Monique Rosier, beschreven in haar boek Monster en Mo. Als je het dan hebt over ‘had mijn lichaam dit misschien nodig?’ dan is dat precies waar het om gaat, je lichaam dát geven wat het nodig heeft en daar opnieuw naar leren luisteren. Je lijf is zoveel slimmer dan we met zijn allen denken. Ik zou iedereen die op wat voor manier dan ook problemen heeft met eten en/of herhaaldelijk lijnen aanraden dit eens op te zoeken of liever nog het boek te lezen. Ik vind het echt een eye opener.

    Beantwoorden
  • nicole orriens

    3 juli 2018 at 11:18

    Dat gevoel van ‘een vet varken’ lijkt me helemaal niet prettig. Als ik een stuk of 6 marsen opvreet, voel ik me daarna ook nooit prettig. Dat is ook mijn motivatie om door de week niet te snoepen. Dat stomme gevoel na het snoepen wil ik liever niet.

    Beantwoorden
  • PatriciaKleijn

    4 juli 2018 at 10:10

    ik voel helemaal met je mee, ik ga vrijdag starten met weightcare, ochtend en middag een shake en in de avond gewoon met de pot mee eten zeg maar en tussendoor fruit, rauwkost en zoveel mogelijk kh arm te eten. Even een harde rest hoop ik dat dit gaat worden. Ik weet dat shakes geen levenslange optie zijn, maar ik moet dit voor nu even doen om weer een goed ritme op te gaan bouwen 😉 Ik hoop dat je snel je motivatie weer terug vind.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close