Wat een service hebben we tegenwoordig. Er is nog maar barweinig waar we écht de deur voor uit hoeven. Aan de ene kant ideaal aan de andere kant ook doodzonde. Door alle online bestellingen, verandert de binnenstad in een winkelgebied vol leegstand. Maar goed. Ook wij zijn hier mede-verantwoordelijk voor. Vandaag deel ik met jullie wat wij online bestellen en waarvoor we wel gewoon nog naar een winkel gaan.
Kleding
Hoe makkelijk is het om door alle webshops te scrollen, te kijken naar modellen die allerlei leuke kleding dragen, de juiste maat aan te vinken en in je digitale winkelmandje te leggen? Druk op bestellen en vaak al binnen een dag (soms een paar dagen) heb je het in huis. Best ideaal.
Toch is kleding iets wat ik liever in de winkel koop, ondanks dat ik een hekel heb aan de hele tijd moeten aan- en uitkleden. Telkens als ik iets online bestel, is het toch niet de juiste maat óf het valt niet zo als op de foto óf het past toch niet zo bij mijn figuur óf het stofje valt tegen óf het schijnt door. Dit is heus niet in alle gevallen zo, maar op de een of andere manier heb ik dat wel heel vaak. Liever dus naar de winkel en meteen iets kunnen kopen wat goed zit en goed bevalt, dan iets bestellen waar ik minimaal een dag op moet wachten om het vervolgens weer terug te sturen (en te wachten op je geld).
Boodschappen
Hier denk ik heel wisselend over. Thuisbezorgen van de boodschappen? Ideaal want je hoeft de deur niet uit en geen gestress bij de kassa omdat iemand voor je aan het zeuren is over een prijs die wel of niet klopt. Pick-up Point. Handig! Je moet de deur dan nog wel uit, maar de boodschappen zijn al voor je gepakt. Je hoeft alleen nog maar te betalen. Het nadeel van deze twee? Je kunt zelf niet de houdbaarheidsdatum kiezen (al ga ik er een klein beetje van uit dat ze om die reden wel het product met de langst mogelijke datum pakken), in de app kun je niet altijd helemaal precies aangeven hoeveel je wilt (bijv. ik wil 2 appels, maar kan alleen maar kilogrammen aangeven) én – voor mij misschien nog wel de belangrijkste reden om niet voor deze twee opties te gaan – je kunt bij beiden geen koopzegels erbij kopen.
Hebben we het wat drukker of willen we tijd besparen, dan kiezen we meestal voor de Pick-up Point service. Maar als we gewoon tijd hebben, gaan we naar de winkel. Ook om te besparen. We gaan dan eerst naar de Lidl en met de Jumbo app waar ik ons boodschappenlijstje in maak, controleer ik meteen of de Lidl met dat product goedkoper is. Wat we kunnen besparen bij de Lidl, kopen we dus daar en daarna gaan we naar de Jumbo die er meteen naast zit.
Fooooooood
Oh, die avonden. Soms heb je ineens trek (of kwam het qua boodschappen (doen) niet uit) en dan bestellen we eten. Jup. Thuisbezorgen. Ideaal! Helaas hebben wij hier in het dorp niet heel veel meer keuze dan shoarmatenten, friettenten, pizza en veel te dure sushi. Hoe dan ook is het altijd een ongezonde optie.
Spullen
Tja, wat valt er eigenlijk allemaal onder spullen? Denk aan boeken (al koop ik tegenwoordig e-boeken), DVD’s en Blu-Rays, speelgoed, cadeautjes, elektronica, witgoed, etc. Dit zijn eigenlijk allemaal spullen die we voornamelijk online bij ome Bol en tante Media kopen. Hier en daar een uitzondering daar gelaten. En als we snel wat huishoudelijke spullen nodig hebben dan is oma Action in de buurt.
Interieur
Interieur (zoals kasten, planken en banken) is fijn om in de winkel te shoppen. Die wil ik toch wel echt kunnen aanraken, voelen en zien. Vaak heb ik wel al online gekeken naar het assortiment en zit het al een beetje in mijn hoofd wat ik wil. Vaak ook d.m.v. inspiratie die ik via Pinterest op heb gedaan.
[no_toc]Wat kopen jullie online en wat kopen jullie liever in een winkel? Laat het hieronder bij de reacties weten.
4 comments
Wij doen precies hetzelfde. Alleen toen Josie net geboren was heb ik een tijdje vrijwel alles besteld.
Dat hoor ik idd vaker van new Moms. Slim ook wel!
Online is toch wel erg makkelijk, maar toch pas ik liever alles voor ik het bestel.
Ja passen vooraf is toch fijner hè? Zeker omdat maten per merk zo kunnen verschillen.