Natasja’s Weight Watchers Avontuur | #6 Op slakkentempo gaan we door

Nog altijd ben ik blij dat ik begonnen ben met Weight Watchers. Volgens mij is dit zelfs het enige ‘dieet’ wat ik al zolang weet vol te houden! Whoopwhoop! Ik zie het dan ook niet als dieet, want ik eet nog gewoon lekker ijsjes, taartjes en fast food. Daar vertel ik hieronder meer over. Nog altijd gaat het goed. Weliswaar op slakkentempo, maar zolang ik iedere week afval – al is het maar 1 ons – ben ik blij. 

Geen dieet, wel een lifestyle

Ik weet dat er een hoop ‘diëten’ zijn die deze slogan hebben. Toch is dit het eerste dieet waarbij ik het écht zo voel. Bij die anderen had ik dat in het begin ook wel, maar bij Weight Watchers voel ik het écht. Want ik mag gewoon alles eten. Er word mij niks verboden. Maar ik word wel iedere keer met mijn neus in de feiten gedrukt als ik weer wat ongezonds op heb. En dat is helpend. Ik maak mijn eigen keuzes en zie precies wat het betekent. Ik vind punten tellen (al hoef ik zelf hiervoor dus geen rekenwonder te zijn dankzij de app) echt zo veel makkelijker dan calorieën tellen. Dat heb ik ook ooit gedaan in een ver verleden.

Op slakkentempo gaan we door

De laatste update was van een maand geleden. Toen benoemde ik dat ik #teamslak was en op dat slakkentempo gaan we door. Met hier en daar een fijne uitschieter. Want nog altijd ben ik in al de maanden dat ik Weight Watchers doe, geen één keer aangekomen! Wel dat ik maar één ons afviel bijvoorbeeld. Maar afvallen is afvallen. Hoe snel of hoe langzaam je ook gaat.

Ik snap dat dit misschien wel erg lijkt op reclame voor Weight Watchers, maar ik krijg hier niets voor betaald of iets dergelijks (dan had ik dat sowieso benoemd; zie mijn disclaimer). Was het maar zo’n feest 😉

Natuurlijk ben ik teleurgesteld als ik maar weinig ben afgevallen. En jammer genoeg geeft mij dat niet perse de motivatie om er harder voor te gaan. Of nou ja, niet de hoeveelheid motivatie die ik zou willen. Aan de andere kant is dat ook niet erg, want ik moet natuurlijk niet doorslaan in het afvallen. Dus eigenlijk is het wel prima zo. Zeker als je blijvend wil afvallen en niet – zoals ik altijd doe – gaat jojoën.

De stand na 17 weken Weight Watchers

Week 14: -0,1 kg
Week 15: -0,5 kg
Week 16: -0,2 kg
Week 17: -0,8 kg

Al eerder vertelde ik dat ik wel gewicht verloor, maar eigenlijk geen centimeters. Maar jongens, give me some applause, er zijn weer centimeters weg. Jippy! De eerlijke vinder mag ze houden! Net als die verloren kilo’s trouwens. Oh, en daarover gesproken: ik ben bijna op het gewicht van voor mijn zwangerschap!

Totaal afgevallen sinds 6 februari 2018: 11,6 kg!
Dat betekent dat ik per week gemiddeld zo’n 0,7 kg ben afgevallen. Dat is heel netjes. Vanwege de borstvoeding mag ik per week namelijk maar 0,5 kg afvallen. Dat het iets meer is, vind ik uiteraard niet erg. De borstvoeding lijkt nog altijd goed te gaan en dus maak ik me totaal geen zorgen. 

Ik ben in totaal 48 cm kwijt aan omtrek!

Taille: -21,5 cm
Borst: -6 cm
Buik: -10 cm 
Heupen: -6 cm  
Dijen: -4,5 cm

Omdat die centimeters graag mee doen aan #teamslak, is het me eigenlijk helemaal niet opgevallen hoeveel ik in 17 weken aan centimeters kwijt was. Véél meer dan dat ik dacht. Wauw! Ik sta zelf even verbaasd te kijken, want hoeveel centimeters ik in totaal kwijt ben, bereken ik niet iedere week.  En daarbij ben ik 7% aan lichaamsvet kwijt. Dat weet ik door de maandelijkse meting in de sportschool. Dus stiekem gaat ook dit gedeelte beter dan ik tot nu toe dacht! Happy me!

Hoe gaat het met jullie (gezonde) lifestyle?

2 Comments

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close