MOVIE REVIEW | Thor: Ragnarok

Het was alweer twee maanden geleden dat we naar de bioscoop waren geweest. Niet heel gek toch? Die laatste 4 weken zwangerschap en 4 weken na de geboorte… Hoe dan ook. We hadden date night en gingen naar de blockbuster avond van Vue. En zoals je in de titel al kunt lezen, gingen we naar Thor: Ragnarok. Hallo Chris Hemsworth! En geek over here: hallo nieuwe Marvel film!

In Marvel’s Thor: Ragnarok komt Thor voor een nieuwe bedreiging te staan – de meedogenloze Hela. Thor verliest zijn magische hamer en wordt gevangen genomen aan de andere kant van het universum. Het wordt voor hem een race tegen de klok om op tijd terug te komen in Asgard om Ragnarok – de verwoesting van Asgard en het einde van de beschaving – te stoppen. Hiervoor moet Thor alleen eerst een dodelijke gladiator strijd overleven, waarbij hij recht tegenover voormalig bondgenoot en mede-Avenger de Incredible Hulk komt te staan.

Regisseur: Taika Waititi
Acteurs: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Mark Ruffalo, Cate Blanchett, Jeff Goldblum, Anthony Hopkins, Idris Elba en Tessa Thompson
Genre: Actie/Avontuur
Speelduur: 130 minuten
Te zien vanaf: 26 oktober 2017

Of het aan de regisseurs ligt of aan Marvel, weet ik niet. Hoe dan ook: de Marvel films worden steeds grappiger. Zo vond ik de laatste Spider-Man echt super leuk en dat sfeertje is absoluut ook te zien bij Thor: Ragnarok. Super veel leuke situaties en quotes, zonder dat het too much wordt. De basis van de film blijft stabiel en wordt niet overschaduwt door de vele humor.

In Thor: Ragnarok zien we veel bekenden. Uiteraard zien we Thor, Loki en Odin, maar ook heeft The Incredible Hulk een (groene) grote rol! Daarnaast zien we nog kort Black Widow en Dr. Strange. Heerlijk hoe Marvel hun karakters combineert!

De acteurs zijn uiteraard geweldig. We hebben het hier over hele grote Hollywood namen – wat niet per definitie iets zegt – die wederom laten zien sterwaardig te zijn. Ieder speelt zijn rol erg goed en de acteurs zijn perfect op elkaar ingespeeld. Chris (Thor) is uiteraard een plaatje om naar te kijken en Cate Blanchett ziet er fantastisch goed uit in haar rol als de slechterik!

Het verhaal is helder en duidelijk en ik had geen vragen over aan het eind van de film. Het duurde voor mij wel wat langer om te begrijpen wat Ragnarok nou precies was, maar dat kan ook aan mij liggen? Hoe dan ook, was het me allemaal duidelijk. Een superhelden film naar mijn hart!

Thor: Ragnarok is super vet! Het heeft humor, het blijft een duidelijk verhaal, we zien veel bekenden en het zit goed in elkaar. Marvel heeft weer een top film neergezet en ik kijk uit naar de volgende Marvel film. Volgens mij is dat in februari Black Panther en in mei The Avengers: Infinity War.

Wat is jullie favoriete Marvel film tot nu toe?

Liefs Natasja

Volg mij ook op: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube of Bloglovin'