Tonijnsalade | Weight Watchers Proof

Eigengemaakte tonijnsalade is altijd super lekker! Laatst kreeg ik hier dan ook weer zin in en dus vond ik het tijd om deze weer eens te gaan maken. Maar deze keer meer Weight Watchers proof. Ik had twee manieren bedacht om hem gezonder te maken, maar de eerste manier leek mij toch minder lekker al zou die per portie wel 0 punten zijn. De tweede manier – zoals ik hem hier ook met jullie deel – is maar 1 punt! Yummie! 

Ingrediënten

  • 1 blikje tonijnstukken in water
  • 4 el Calvé Yofresh
  • 1 tl Heinz yellow mustard
  • 1 el kappertjes
  • zout, peper en gerookte paprika naar smaak

Recept

  1. Laat de tonijn goed uitlekken.
  2. Meng in een bakje de Yofresh, mosterd, kappertjes, zout, peper en gerookte paprika.
  3. Meng vervolgens de tonijn er doorheen.
  4. En yummie! Een simpele en snelle tonijnsalade!

Variaties

Je kunt – zoals ik in de inleiding al schreef – de Yofresh vervangen door magere yoghurt met maximaal 0,2% vet voor 0 punten. Je zou ook Griekse yoghurt 0,2% vet kunnen proberen.

Daarnaast is het ook lekker om een rode ui te snipperen en deze er doorheen te doen. Augurkjes klein snijden en er doorheen is ook altijd heel lekker.

De tonijnsalade heb ik op een volkoren beschuitje gesmeerd, maar is ook lekker met komkommer of gewoon op brood. Je kunt hem ook op een feestje op tafel zetten met dipstokjes of crackers. Ook is de tonijnsalade lekker om te mengen door sla. En wat ook erg lekker is, is om de tonijnsalade in een stukje gerookte zalm te smeren en deze op te rollen. Dat zijn super lekkere rolletjes!

Je ziet het: met tonijnsalade kun je veel. Daarom vind ik het extra leuk om deze salade te maken!

Maak jij wel eens zelfgemaakte tonijnsalade?

Ook interessant: WappeltaartEiersalade

3 Comments

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close