Zó krijg jij je zomerlijf zonder poespas!

zomerlichaam-zonder-poespas

Nu de lente er is, komt de zomer er aan. Je ziet jezelf al helemaal lopen op het strand met mensen om je heen die jaloers naar jouw mooie sixpack kijken. Al snel word je uit je droom gehaald. Je beseft je ineens dat je dat sixpackje nog helemaal niet hebt. Je zucht bij de gedachte aan de sportschool, hardlopen of elke andere vorm van bewust sporten. Gelukkig zijn er ook andere manieren om aan je droomlijf te komen. Check it out!

  1. NEEM DE TRAP
    Thuis heb je waarschijnlijk geen andere keuze als je naar de eerste verdieping wil. Maar wanneer je in een flat woont of moet zijn neem je waarschijnlijk de lift. Nee! Niet doen! Neem de trap. Heb je meteen je benen, billen én conditie getraind. Aan het winkelen in een winkelcentrum met verschillende verdiepingen? Guess what? Neem de trap! Op je werk? Neem de trap! Vijf verdiepingen hoog kost je nog geen vijf minuten. Wat zeg ik? Ik denk nog maar net drie minuten. Heb jij getraind, zonder je lijf een uur lang in het zweet te werken.
  2. WANDELEN
    Elke vorm van bewegen is goed. Een flinke wandeling door dat stukje bos of park is toch hartstikke mooi en leuk? En als je een hond hebt, moet je sowieso wandelen. Wandelen op slakkenpas is natuurlijk ook bewegen, maar als je dan toch al bezig bent, waarom zet je er dan niet meteen een tandje bij? Je verbrandt meer calorieën en in diezelfde tijd kun je ook nog eens een grotere afstand wandelen. Yeah!
  3. FIETSEN
    Neem je altijd de auto naar het centrum? Of om boodschappen te doen? Of naar je werk? Pak eens de fiets. Goed voor je conditie, buikspieren, benen en billen! En een bijkomend ander voordeel is dat het meteen milieu bewust is!
  4. SPELEN MET DE KINDEREN
    Kinderen zijn vermoeiend. Nou ja, vaak. Ze hebben tonnen energie en geven je daardoor misschien wel een betere work-out dan wat je in de sportschool kunt krijgen. Spelen dus met die kids! En als je zelf geen kinderen hebt, kun je ze natuurlijk altijd lenen van je buren, je zus of broer of nou ja, net wie.
  5. TRAINEN MET YOUTUBE
    Misschien wíl je wel sporten, maar heb je geen tijd – of zin – om naar een sportschool te gaan. Tijd voor een thuis work-out. En ja, zelfs zonder ervaring kun je dit doen. Op YouTube staan honderden filmpjes van allerlei work-outs, zoals zumba, pilates, yoga en andere soorten. Dus, hoppa in die sportkleren!
  6. DANSEN
    Heb je een feestje in een zaal? Ga los op de dansvloer. En als je denkt dat je alleen maar op feestjes kunt dansen heb je het mis. Zet thuis de muziek hard aan en ga los in je woonkamer. Zet muziek aan tijdens het koken en laat je heupen bewegen. Dansen kan altijd! Of je nou een feestje hebt of thuis bent of misschien wel gewoon op straat tijdens het winkelen…!
  7. WINKELEN
    Had je deze zien aankomen? Goed voor je portemonnee is het in ieder geval niet. Maar wel goed voor je armspieren! Flink winkelen betekent veel (zware) tassen die je vol trots wilt dragen. Wat nou gewichtheffen? Die tassen met nieuwe schoenen, kleding, boeken en ander spul zijn toch véél leuker om mee te trainen?
  8. SPORT GAMES
    Deze tip is misschien al een beetje bejaard en uit de mode – om het zo maar te zeggen. Pak je Wii, Playstation of X-box er maar bij en ga van die interactieve games spelen. Doe dit vooral met iemand samen zodat je heerlijk competitief bent en nog meer uit jezelf haalt.
  9. SCHOONMAKEN
    Waarschijnlijk is dit je minst favoriete hobby en zou je nog liever naar de sportschool willen gaan. Maar hé, aangezien schoonmaken toch moet gebeuren, waarom zou je het dan niet eens op de volgende manier proberen? Maak van je schoonmaaksessie juist een work-out. Tijdens het dweilen je buikspieren aanspannen, tijdens het poetsen van de tafel strek je je armen goed uit. Nou ja, of liever gezegd kun je bij elke activiteit je spieren aanspannen en doen alsof je aan het sporten bent. Nu nog een beetje tempo erachter. Tip: stel een tijd in voor de duur van elke activiteit en probeer vóór dat je alarm gaat klaar te zijn. Volgende keer geef je jezelf nog minder tijd waardoor je nog sneller moet werken. Misschien maakt dit spelletje het schoonmaken zelfs leuk!

Welke tips heb jij nog om je zomerlijf te krijgen?
Ps. probeer uiteraard ook gezond te eten, want anders heeft het natuurlijk weinig effect 😉

liefsnatasjaklein

9 Comments

Geef een reactie

CommentLuv badge

Close