SUGARCHALLENGE | Fase 2 begint met grrr…

…Griep. Hoe irritant is dat dan?! Het zat er wel al langer aan te komen en stiekem ben ik ook best blij dat ik het nu gehad heb, want dan kan ik er weer tegenaan. Maar daardoor is de update van vandaag ook een beetje in de soep gelopen. Ik heb wel wat op, maar weekboodschappen hebben we dus niet gedaan. Helaas dus geen kostenplaatje deze keer. Maar ik kan jullie wel vertellen dat ik alsnog ben afgevallen (maar of dat nu komt door de challenge of de griep laat ik even in het midden!) en nu ik dit typ – zaterdag! – ben ik al de hele dag super energiek! Dus het begint ook op dat vlak zijn vruchten af te werpen! Yeah! Vandaag heb ik voor jullie dan ook weer mijn eetdagboek, vertel ik je meer over hoe je suikervrij kunt leven, heb ik een filmpje voor jullie en weer vragen uit de Facebook groep. Echter deze keer niet van mijzelf, maar daardoor niet minder interessant! πŸ˜‰Β 

EETDAGBOEK

zo-overnight-oats

Zondag 24 januari 2016
1. Overnight oats met kokosmelk, bosvruchten, amandelen, kokosschaafsel en chiazaad.
2. Havermout pannenkoekjes
3. Kippen bouillon

ma-cracker-spread

Maandag 25 januari 2016
1. Cracker met zelfgemaakte spread van radijsjes (dit hield ik niet binnen, maar lekker was het wel! ;))
2. –
3. Kippen bouillon

di-zalm-pakket

Dinsdag 26 januari 2016
1. Cracker met roerei (nope, nog steeds geen goed idee om te eten….)
2. Kippen bouillon
3. Zalmpakketje met véél groenten

wo-ananas-spinazie-salade

Woensdag 27 januari 2016
1. Volle kwark met havermout, amandelen, zonnebloempitten, kokosrasp en sap uit een verse sinaasappel
2. Ananas-spinazie salade met geitenkaas
3. Spinazie met ui, knoflook, rundergehakt en mozzarella

do-traybake

Donderdag 28 januari 2016
1. –
2. 2 Wasa Lichtgewicht crackers met zelfgemaakte eiersalade (klik hier voor het recept!)
3. Traybake après-Natasja (recept binnenkort online!)

vrij-tosti

Vrijdag 29 januari 2016
1. Griekse yoghurt met havermout, amandelen, zonnebloempitten, kokosrasp en sap uit een verse sinaasappel
2. Ananas-spinazie salade met geitenkaas
3. Duurdesem pantosti met rode pesto en oude kaas

za-roerei

Zaterdag 30 januari 2016
1. Roerei met rode pesto, geitenkaas, rozemarijn, kerriepoeder, paprikapoeder, zout en peper + aloΓ« vera drankje
2. Zuurdesem pantosti met oude kaas en rucula
3. Bij schrijven nog onbekend πŸ˜‰

EEN SUIKERVRIJE LIFESTYLE

“Maar je hebt toch suiker nodig?” Dat is één van de opmerkingen die ik vaak te horen krijg. Bij suikervrij denken veel mensen – en op zich snap ik dat ook wel – dat je helemaal geen suikers meer eet. Dus laat ik mezelf even verduidelijken. Met suikervrij bedoel ik – en vele met mij – dat ik geen toegevoegde suikers meer eet en zo min mogelijk (zo goed als niet!) producten eet die hetzelfde effect op het lichaam hebben als suiker. Denk hierbij aan zoetstoffen, tarwe, zetmeel, pasta en nog wat andere dingen. Dat betekent dat er een hoop afvalt. Ik hoor je nu al zuchten. Want wat kun je en mag je dan nog? Als je kiest voor suikervrij, doe je dat met een reden. Bijvoorbeeld omdat je je lichaam niet meer wilt ‘vergiftigen’ of omdat je energieker wilt zijn. Als je gaat zuchten op wat je niet meer mag, dan ga je het lastig krijgen. Zie het als een uitdaging. Een uitdaging waarin je creatief mag, kunt en moet zijn. Zie het dus niet als ‘Ik mag het niet’, maar zie het als ‘Ik wil het niet’. Deze mindset is zΓ³ anders. Verander je mindset en ook jij kunt het. Het is jouw lichaam. Jij weet wat je wilt. En wil je een keer suiker. Natuurlijk, dan moet je dat vooral doen. Zolang je maar bewust bent van wat het met je doet en je jezelf daarbij afvraagt of dat is wat je wilt voor jou en voor je lichaam.

Op het moment van schrijven, voel ik me al de hele dag super energiek. Ja, natuurlijk ben ik net klaar met ziek zijn – stomme griep! – maar ik merk gewoon dat ik zΓ³ veel meer energie heb dan voor de griep. Ik heb dat eerder ook gehad toen ik een detox deed. Daardoor besef ik des te meer hoe belangrijk het is om goed voor jezelf te zorgen. En ja, alles met suiker is enorm lekker. En ja, je zult het zo nu en dan ook missen. Maar wat je er voor terug krijgt….

Ik ga er voor dat ik na de Sugarchallenge deze lifestyle blijf behouden. Met zo nu en dan een oogje dichtknijpen om vervolgens waarschijnlijk ook meteen te beseffen dat ik best mag genieten maar dat het ook een enorme impact heeft op mij en mijn lichaam. Ja, ik ben overtuigd van suikervrij leven. Als ik dit volgende week nog steeds zeg, dan weet je voldoende. πŸ˜‰

Om jullie nog meer duidelijkheid te geven over wat het nou inhoud en wat het met je lichaam kan doen heb ik nog een filmpje voor jullie. Het is een video van Health Lab en het heet ‘We zijn massaal suikerverslaafd‘.

FACEBOOK GROEP VRAGEN

vragen-01

vragen-02

vragen-03

FACEBOOK GROEP SUGARCHALLENGE ERVARINGEN

ervaring-01

ervaring-02

ervaring-03

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen en dat je weer wat geleerd hebt. Als je vragen hebt, stel ze gerust hieronder. Als ik ze zelf kan beantwoorden doe ik dat met veel liefde en plezier. Als dat mijzelf niet lukt, dan gaat het in de Facebookgroep en lees je het volgende week weer bij een nieuwe Sugarchallenge update!

Is er iets wat jij bewust laat liggen m.b.t. eten?

Disclaimer: Alle updates omtrent de Sugarchallenge betreft een samenwerking.

18 Comments

Geef een reactie

CommentLuv badge

Close